סיכום פיילוט גוגל קלאסרום ותובנות לשנה הבאה


במהלך שנת תשע"ה החלטנו להתנסות בסביבת הלמידה של גוגל ( Google classroom )
בחרנו מספר מצומצם של כיתות תוך מיקוד במורים המתוקשבים של בית הספר.
את התמיכה הטכנית קיבלנו ממחוז מרכז ובעיקר מיוסי ברק האחראי לתחום זה במחוז.
עברנו השתלמות מתוקשבת בנושא ( 30 שעות - סינכרוני ) ולאורך השנה עבדנו בסביבת זו.
היתרונות רבים : כתובת דואר למורה, 30 ג'יגה בענן, סביבת למידה מעוצבת, זימון לומדים לכיתה, בדיקת תוצרי למידה באופן נוח יחסי -  במקום לחפש עבודות של לומדים בדואר האישי המוצף שלך הלומדים מגישים במקום הנכון, מקבלים ציון והערות אם יש. עבודת צוות, שיתוף פעולה של לומדים, למידת עמיתים, חלוקת עבודה ועוד.
לאחר סיכום שנה ומחשבות על שנה הבאה ניתן לומר שגוגל מספקת את הסחורה. המערכת לא מושלמת ויש עוד נושאים לטיפול כמו למשל ממשק ייצוא ציוני לומדים למערכות ניהול פדגוגי, שיתופי פעולה עם מסגרות מרוחקות יותר ( לאומי ובין לאומי ) אך ניתן לומר שגוגל תלמיד טוב הלומד תוך כדיי התהליך ומכניס שיפורים רבים לדוגמת צירוף מורה נוסף לכיתה.
בשנה הבאה נעביר את כל תלמידי החטיבה לעבודה בסביבה זו.

נקודה חשובה העולה לאור הפקת לקחים מהפיילוט
לומדים צריכים את התיווך הראשוני בהיכרות עם המערכת (מורים ותלמידים) זאת ניתן לעשות במספר שיעורים מצומצם בתחילת השנה אולם האתגר גדול יותר כאשר מעבירים חטיבה שלמה לסביבה חדשה.
לאור האתגר הגדול ובדיקה ברחבי המרשתת עולה כי קיים מחסור במדריכים מצולמים של עבודה בסביבת המערכת.
זאת המטרה העומדת למול עיניי - כיסוי תחום זה באמצעות מדריכים מצולמים.
המדריך הראשון מכוון ללומדים - בעיקר התלמידים



שאר המדריכים מכוונים למורים.
הפרק הראשון למורים : פרק ראשון - היכרות ועיצוב



עודכן ב 9-7-15 - פרק שני- הזמנת לומדים לכיתה וייבוא אנשי קשר



עודכן ב 18-7-15 מדריך למורה - גוגל קלאסרום : פרק שלישי חלק ראשון - יצירת הכרזה, מטלה במרחב כיתה ומתן ציון למטלה 




עודכן ב 5-8-15






 אשמח להערות הארות שיתוף ושאלות אם יש מוזמנים בכיף.
בברכת חופש שמח לכולם
משה

** עדכון ל 30-1-16 **
לאור שיחות עם הצוות עולה כי חלק גדול המצוות מעדיף מדריכים קצרים יותר. המדריך האחרון שיצרתי עבר שינוי במהלך העבודה קוצר לשלושה חלקים קצרים.


==============================================================


==============================================================


===============================================================


תגובות