תרגיל למידה בחירום תשע"ט


תרגיל למידה בחירום תשע"ט 

משרד החינוך בשיתוף פיקוד העורף, מפעיל מדי שנה, תרגיל התגוננות ארצי המדמה מצב של שיגרה בלמידה מרחוק בעתות חירום. המעבר משגרה למצב של למידה מרחוק בשעת חירום מצריך היערכות מערכתית נרחבת, כדי לאפשר לתלמידים מכל הארץ המשך שגרת למידה מרחוק. 
מסמך זה, מאגד הנחיות לבתי הספר בתהליך ההיערכות וההפעלה בתרגיל ההתגוננות הארצי.
בשנת הלימודים תשע"ט יקיים משרד החינוך תרגיל למידה מרחוק בחירום, בין התאריכים ג' באדר ב' תשע"ט,  10 במרץ ל ז' באדר ב', 14 במרץ 2019.



תרגיל למידה מרחוק בחירום יערך במחוז תל אביב ביום רביעי, ו' באדר ב', 13 מרץ 2019
התרגיל מיועד לניסוי המערכות המקוונות של המשרד עם עומסי שימוש לא רגילים , כדי להיערך לשע"ח אמת. התרגיל מיועד למורים ותלמידים ללמידה של תכנים לימודיים מתוקשבים, ניהול  שיח מקוון של המורה  עם התלמידים במרחב הלמידה הכיתתי שבאתר בית הספר ושימוש במערכות סינכרוניות לשיעורים "בשידור חי" בזמן חירום.
בנוסף, תיבחן היכולת של ספקי התוכן והתשתיות ללמידה מרחוק לתת מענה אפקטיבי בזמן חירום תוך מתן דיווח על קשיים או תקלות בהם נתקלו. כלל בתי הספר בארץ מחויבים להשתתף בתרגיל למידה מרחוק בחירום, ולהפעילו במרחב הכיתתי באתר הבית ספרי. 
לצורך כך, נבנה אתר ייעודי  הכולל:
1.       "מרחב אתנחתא" -  המפנה לפעילויות הפגה.
2.       "מרחב מעבר ללמידה" - המפנה לתוכן דיגיטלי לימודי, *ל"צו 8 חינוכי" – הכולל שיעורים מקוונים לפי מערכת שעות (בית ספר מקוון) ואפשרות להזמנת כיתה מקוונת למורים המעוניינים להעביר שיעור מקוון.
3.       "צו 8 בחינוך"הפעלת בית ספר מקוון על ידי מורים "מגוייסים" לשיעורים מקוונים במגוון נושאים המותאמת לתלמידי יסודי והזמנת כיתה וירטואלית פעילים רק בשעת חירום אמיתית.
4. "מרחב הנחיות" – המפנה למידע והנחיות על תפעול הלמידה בשעת חירום, התמודדות ותמיכה רגשית ודגשים בהפעלת הפורטל הבית ספרי בשעת חירום.
  
על בית הספר לבצע מספר פעולות טרום היערכות ללמידה בשעת חירום כבר בתחילתה של כל שנה על פי ההנחיות המופיעות בקישורים הבאים: נוהל למידה בחירום אמת  , חשיבות הפורטל הבית ספרי ,    מידע והנחיות  המפורט לבעלי תפקידים

קישורים נוספים: 
הענן החינוכי:
סרטוני אבטחת מידע וסייבר - ניתן לשלוח לתלמידים קישור לסרטון לצפייה ופעילות בעקבות הסרטון (ניתן ליצור שאלון מקוון עם שאלות על הסרטון - קישור לפעילויות בעקבות הסרטונים לפי שכבות גיל)
אבטחת מידע – עשה ואל תעשה
הגנה בסייבר על טלפונים סלולריים​ 
בטיחות ברשת - הגדרת פרטיות באינסטגרם
סרטון כיתות א' - ג' - מכירים ולומדים מסכנות ברשת נזהרים
בריינפופ 
בטיחות ברשת
פרטיות המידע
פעילויות מתוקשבות - 
הקטלוג החינוכי - פעילויות בנושא אבטחת מידע אישי
גלים - בטיחות ברשת - כיתות ד' ח'
הסלפי שלי ואני 
טביעת רגל דיגיטלית 
יוצאים להפסקה - פרטיות ברשת
אופק 
פרטיות ברשת - כיתות ב' - ו'


תגובות